Medewerkersverhaal

In gesprek met Sander

Vandaag spreken we met Sander, begonnen bij ons als Recruitment Specialist, maar ondertussen werkzaam als Strategisch Accountmanager. Sander werkte voorheen bij DAEL,  een elektrotechnisch installatie bedrijf, waar hij verantwoordelijk was voor het opzetten van het recruitment. Na ruim twee jaar  was hij toe aan iets nieuws en besloot hij contact op te nemen met FairSterk.

“De combinatie tussen die drie vakgebieden dat is tof en uniek en dat sprak me aan.”

“Het was vooral het verhaal van FairSterk dat me aansprak. Het totaal pakket dat FairSterk levert; recruitment, recruitment optimalisatie, in combinatie met communicatie en marketing, dat vond ik tof.”

Vertel Sander, wat doe je zoal bij FairSterk?

Als Recruitment Specialist hield ik mij bezig met het optimaliseren van het recruitmentproces bij diverse opdrachtgevers. Ik keek kritisch naar de recruitmentprocessen en -cijfers en bepaalde op basis daarvan wat er beter kon en beter moest. Ik ben begonnen bij BCC en kort daarna was ik onderdeel van het project voor G4S. Het was geweldig om nieuwe collega’s binnen te halen voor de klant en te zien wat er op basis van mijn advies veranderd werd. “Als je mensen meekrijgt in verandering en de resultaten terugziet, daar word ik blij van.”

“We zijn allemaal knettergek op onze manier, knettergek in het vak.”

Werken bij FairSterk is samenwerken met een gedreven team. “Ze zijn allemaal knettergek op hun eigen manier en hebben veel kennis van recruitment, communicatie en marketing. Als je meer informatie nodig hebt over marketing, kan je bij Wilmen aankloppen en voor vragen over communicatie bij Kiek. De sfeer is los, leuk en tegelijk professioneel. Iedereen zet zich in om het beste resultaat voor de klanten te behalen.” Precies wat ik er van te voren van verwachtte.

Recruitment Specialist
Minimaal 32 uur | Tussen €3.500 en €5.000
Recruiter (RPO)
Minimaal 32 uur | Tussen €2.500 en €3.600

Waarom zouden anderen bij FairSterk moeten werken?

Als je al werkzaam bent in het vakgebied en verdieping zoekt, dan is een bedrijf als FairSterk een verstandige keuze. Door de unieke combinatie van recruitment, marketing en communicatie onder Ă©Ă©n dak leer je veel van elkaar en blijf je je ontwikkelen.

Ondertussen heb je een andere functie, klopt dat?

Ja dat klopt! Ondertussen bekleed ik de rol van Strategisch Accountmanager. In deze nieuwe rol schuif ik vooral bij bestaande klanten aan en zorg ik dat doelstellingen van de klant behaald worden. Daarbij kijk ik naar wat er buiten de huidige samenwerking nog meer mogelijk is om zo de klant nog beter te helpen. “Wat ik tof vind is de uitdaging, de afwisseling en het werken met grote namen. G4S, BCC en RET, wat wil je nog meer?”

In korte tijd dus al een stap gemaakt naar een andere functie, tof! Wat is je hoogtepunt bij FairSterk?

Dat is toch wel de campagne voor BCC. Dit was een campagne waar we onder andere heel gericht naar de 65+ doelgroep hebben gekeken met als doel deze aan te nemen voor de winkels van BCC, in het zuiden van Limburg. Intern moesten hiervoor de nodige managers overtuigd worden van de kwaliteiten van deze doelgroep. Als dit dan uiteindelijk lukt en je 6 collega’s mag aannemen, dan is dat heel tof.

Is dat ook iets wat je op verjaardagen vertelt als ze vragen wat je doet?

Natuurlijk! Successen deel je altijd. Daarnaast vertel ik dat we organisaties helpen bij het beter, effectiever en efficiënter inrichten van hun recruitmentproces, waarbij ook marketing en communicatie gebruikt wordt. Bij elke opdrachtgever is dat weer anders maar overal is het doel hetzelfde. En daar word ik enthousiast van.

Vacatures FairSterk
Fan van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie? Bekijk onze vacatures!
Bekijk andere verhalen
Benieuw naar meer FairHalen? Bekijk ze snel.

‘’Bij FairSterk leer ik steeds meer over het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie’’ 

En als je niet van een warm bad houdt, waarom zou je dan alsnog bij FairSterk moeten komen werken?

Omdat je bij FairSterk het beste van beide werelden hebt! De energieke en creatieve sfeer van een creatief bureau en de impact van werken met vaste teams op locatie. Omdat je als specialist (tijdelijk) onderdeel uit maakt van het team bij de klant, worden jouw plannen ook echt gedragen door de klant. En je krijgt een leuk inkijkje bij verschillende organisaties. Het heeft mijn blik op werken enorm verruimd en nog meer sympathie gegeven voor verschillende werkvelden.

Los van de sfeer, de functie en niet te vergeten het warme bad, is ook de ruimte voor ontwikkeling een goede reden om bij FairSterk aan de slag te gaan. Zo heb ik in mijn eerste halfjaar al meerdere trainingen gehad, is er intern actieve kennisdeling door kennissessies die worden georganiseerd en heb ik de mogelijkheid gekregen om een opleiding te starten. Dat een werkgever dat aanmoedigt is voor mij erg belangrijk.

Net als Sander voor grote namen werken?